Dacă ești la un apel stresant și ai nevoie de opțiuni rapide și infailibile pentru a repara ecoul telefonului chiar acum, fă aceste trei lucruri:
- Dacă sunteți la telefon, dezactivați difuzorul.
- Dacă folosiți un computer, luați o pereche de căști cu fir pentru a le folosi.
- Spuneți-le tuturor celorlalți să taie sunetul atunci când nu vorbesc.
Aceste soluții de urgență vă vor ajuta să treceți peste restul apelului. Apoi puteți parcurge lista completă de remedieri de mai jos.
Ecoul telefonului se întâmplă atunci când auzim sunete și voci care se repetă în timpul unui apel, de obicei cu o întârziere. Dacă puteți auzi ecoul, în general nu este vina dvs. De aceea este atât de supărător, lucrurile sună bine pentru persoana care provoacă ecoul. Această listă de verificare vă va ajuta, de asemenea, să identificați sursa ecoului.
Pasul 1: Reduceți volumul difuzorului
Începeți cu volumul difuzorului, deoarece este o soluție rapidă. Dacă difuzoarele sunt suficient de puternice pentru ca microfonul dvs. să recepționeze sunetul, veți avea o grămadă de ecou telefonic.
Dacă sunteți pe un computer, veți avea mai multe controale de volum. Mergeți la controlul volumului la nivel de sistem (în bara de navigare pe Windows și Mac) și încercați asta.
Pasul 2: Opriți difuzorul
Apelurile telefonice pe difuzor reprezintă una dintre cele mai frecvente cauze ale ecourilor telefonice. Mai ales dacă volumul telefonului este ridicat.
Așadar, dacă vorbiți la telefon și cineva menționează că aveți ecou, opriți difuzorul ca unul dintre primii pași.
Pasul 3: Verificați dacă folosiți microfonul corect
Este foarte ușor să folosiți un microfon greșit pe computer. Majoritatea computerelor au microfoane încorporate. În combinație cu microfoanele dedicate și cu microfoanele care sunt uneori pe căști, este ușor să le încurci.
Dacă computerul utilizează un microfon greșit, ecoul telefonului este destul de frecvent. Sau interlocutorul abia vă va putea auzi.
În aplicația pe care o utilizați pentru apelul telefonic (cum ar fi Nextiva), intrați în setări și verificați dispozitivul microfonului. Iar dacă folosiți un microfon încorporat, acest lucru este uneori dificil de determinat.
Un avantaj al achiziționării unui microfon extern este că veți ști întotdeauna dacă este selectat dispozitivul corect. În plus, îmbunătățește drastic calitatea sunetului.
Pasul 4: Folosiți căștile
Când lucrez, țin ÎNTOTDEAUNA o pereche de căști cu fir la îndemână. Acest lucru garantează că propriul meu microfon nu va capta niciun sunet din timpul apelului.
Atunci când efectuați convorbiri prin intermediul unui computer, mulți oameni renunță la căști. Iar acest lucru funcționează de obicei foarte bine. Dar, în mod regulat, veți avea un ecou de telefon. Mi s-a întâmplat chiar în această dimineață, unul dintre membrii unei convorbiri nu avea căști. Un întreg grup de noi s-a bucurat atunci de plăcerea pură a unui ecou de telefon.
De ce cu fir? Ce ziceți de Airpods sau altceva?
Dacă am probleme la un apel, vreau o soluție 100% sigură. Urăsc să mă încurc, mai ales când este vorba de un apel cu miză mare. Ultimul lucru pe care îl vreau este să provoc o problemă de bluetooth sau wireless în timp ce repar o problemă de ecou al telefonului.
Nu mă înțelegeți greșit, îmi iubesc Airpods. Dar orice dispozitiv wireless poate fi uneori pretențios. Așa că am întotdeauna o pereche de rezervă de căști cu fir de școală veche. Acestea nu au eșuat niciodată în rezolvarea problemelor de ecou al telefonului din partea mea.
Pasul 5: Cereți-le celorlalți să se pună pe silențios atunci când nu vorbesc
La unele apeluri, nu veți putea remedia ecoul telefonului în câteva minute. Este posibil să aveți o conexiune proastă sau un hardware defect. În aceste cazuri, încercați doar să treceți prin apel cât mai bine posibil. Cel mai bun mod de a face acest lucru este să le cereți TUTUROR participanților la convorbire să se pună în surdină atunci când nu vorbesc.
Acest lucru are două avantaje pentru dumneavoastră:
- Va opri imediat ecoul telefonului. Acest lucru permite ca apelul să continue fără a înnebuni pe toată lumea.
- Pe măsură ce oamenii se rotesc atunci când vorbesc, veți ști cine cauzează ecoul telefonului. Odată ce cineva vorbește și ecoul revine, aceea este sursa. Puteți apoi să urmăriți acea persoană pentru a rezolva permanent problema ecoului.
Pasul 6: Dacă folosiți mai multe dispozitive în grup, împrăștiați-vă
Dacă vă aflați cu toții în aceeași sală de ședință și folosiți mai multe calculatoare, diferite microfoane vor capta același sunet și vor începe să aibă ecou.
Rezolvați această problemă prin împrăștiere. Fie folosiți un singur dispozitiv, fie instalați-vă în camere diferite. Când am gestionat echipe hibride de lucru la distanță și la birou, le-am cerut celor de la birou să sune de pe propriile dispozitive de la propriile birouri. Acest lucru nu numai că rezolvă ecoul telefonului, dar rezolvă și orice altă problemă care apare atunci când ai un amestec de oameni de la distanță și, în același timp, faci o ședință într-o sală de conferințe.
Deci, pretindeți că sunteți toți 100% la distanță și vă împărțiți. Sau, cel puțin, folosiți un singur dispozitiv pentru cei din sala de conferințe.
Pasul 7: Deconectați apelul, apoi sunați din nou
Dacă nu funcționează nimic altceva, ecoul apelului ar putea proveni de la o conexiune slabă.
De multe ori, este suficient să încheiați apelul și să vă reconectați pentru a reseta conexiunea și a face ca lucrurile să funcționeze din nou fără probleme.
Cu toții am făcut acest lucru în timpul convorbirilor cu conexiuni neregulate la telefonul mobil, vechiul truc de a închide și a porni din nou. Întotdeauna este bine să încercați acest lucru înainte de a trece la opțiunile mai complicate de mai jos.
Pasul 8: Verificați software-ul și echipamentul
În acest moment, este posibil să aveți o problemă cu un instrument.
Dacă nu folosiți un serviciu de telefonie VoIP de top, cum ar fi Nextiva sau RingCentral, trecerea la unul dintre ele ar putea rezolva problema dvs. De asemenea, acestea au încorporate funcții de anulare a ecoului, ceea ce face ca toate acestea să fie mult mai ușoare.
Dacă asta nu vă ajută, este timpul să verificați tot hardware-ul, dacă efectuați apeluri prin intermediul computerului. O configurație tipică de internet pentru un birou de afaceri arată cam așa:


Dacă oricare dintre echipamentele sau cablurile din acest lanț nu funcționează, ecoul telefonic ar putea fi primul semn.
Dacă conexiunea VoIP funcționează cu un adaptor telefonic analogic (ATA) conectat la un modem sau la un router, va trebui să conectați un telefon pentru a afla sursa problemei.
Așteptați. Lucrurile sunt pe cale să devină tehnice de aici încolo.
Când conectați telefonul, asigurați-vă că nu există separatoare și conectați dispozitivul direct la ATA folosind un cablu RJ11 scurt. De asemenea, veți avea nevoie de o sursă de alimentare eficientă și de o împământare corespunzătoare.
Deconectați modemul, routerul și ATA, împreună cu celelalte cabluri atașate de la sursele de alimentare conectate. Acest lucru va elimina orice altă sursă de inducție electrică.
Dacă ecoul se oprește după ce ați tăiat cablajul casei, veți avea sursa problemei, care poate fi oricare dintre următoarele:
- Divizoare de proastă calitate
- Cablaj telefonic lung și nefăcut
- Conexiuni defecte sau deteriorate
- Interferențe electrice cauzate de dispozitivele electrice conectate cu cabluri telefonice
Verificați fiecare dintre factorii de mai sus și reparați/înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 9: Verificați la furnizorul dvs. cu privire la anularea ecoului PSTN de către acesta
Aceasta este destul de complicată.
Dar dacă ați epuizat toate celelalte posibilități și dacă aveți un ecou telefonic constant în tot biroul, merită să vă interesați.
Este posibil să aveți o anulare insuficientă a ecoului la PSTN (rețeaua telefonică publică comutată). Anularea ecoului ar trebui să fie încorporată. Dar dacă lucrurile nu sunt configurate corespunzător sau dacă efectuați multe apeluri către destinații atipice, aceasta ar putea fi problema.
Va trebui să verificați dacă apelurile dvs. afectate de ecou aparțin unei anumite categorii. De exemplu, este posibil să aveți ecouri telefonice doar atunci când efectuați apeluri către anumite țări. În astfel de cazuri, este probabil ca operatorul dvs. să folosească un serviciu externalizat care aparține categoriei B sau C. O altă cauză este degradarea conexiunilor în timp.
Dispozitivele PSTN tradiționale sunt configurate cu anularea ecoului pentru apelurile interurbane pentru a minimiza întârzierile. Chiar și apelurile VoIP PSTN suportă toate apelurile celulare către PSTN.
Oricum ar fi, este responsabilitatea furnizorului dvs. să o rezolve. Puteți încerca să îi contactați pentru a rezolva problema sau puteți face upgrade la un serviciu VoIP de o calitate mai bună.
Leave a Reply