Cum să scrieți copywrite – Obțineți rezultate nebunești ca începător

Cum să scrieți copywrite - Obțineți rezultate nebunești ca începător

Copywriting-ul poate părea o artă întunecată. Dar nu este.

Există câteva trucuri simple care produc rezultate ÎNTOTDEAUNA. Obțineți mai multe vânzări, lead-uri și trafic doar prin schimbarea câtorva cuvinte.

Iar acești pași sunt suficient de simpli pentru ca un începător complet să îi folosească.

Uite, dacă urmezi fiecare pas din această listă, vei fi un copywriter mai bun decât 99% dintre marketeri. Am lucrat cu sute de marketeri în cariera mea, aproape toți sunt groaznici la copywriting. Așa că un mic efort merge mult mai departe.

Nu sunt complicate, sunt ușor de reținut și oricine poate acționa în funcție de ele.

1. Concentrează-te pe titluri

Mai presus de orice, acordați timp titlurilor.

Cu ani în urmă, am condus marketingul pentru o companie SaaS numită KISSmetrics. În cea mai mare parte a mandatului meu, am fost responsabil pentru cota de lead-uri de marketing. Am efectuat sute de teste A/B pe site-ul nostru de marketing și pe blog pentru a atinge aceste obiective.

Am învățat rapid că titlul de pe pagina noastră de start putea crește sau scădea cu 30% numărul de înscrieri la testele gratuite. O singură propoziție a determinat aproximativ o treime din testele noastre gratuite. Nu glumesc.

Am văzut asta de nenumărate ori. Titlurile din locurile cheie din pâlcurile de marketing au un impact enorm asupra afacerii tale:

  • Titlul de pe pagina dvs. de start
  • Liniile de subiect din e-mailurile de vânzări
  • Titlul din partea de sus a unei pagini cheie de destinație sau a unei pagini de vânzări
  • Titlul oricărei campanii majore de marketing
  • Linii de descriere a produselor

Odată am făcut o serie de teardowns de optimizare a conversiei la o conferință a fondatorilor SaaS bootstrapped (MicroConf). Pentru o femeie, i-am spus să se concentreze pe titlul de pe pagina ei de start. A doua zi, a venit la mine și mi-a spus că schimbarea titlului a dublat rata de conversie pe site-ul ei peste noapte. O propoziție i-a dublat literalmente afacerea. Aceasta este puterea titlurilor.

Veți auzi o cantitate nesfârșită de tactici și sfaturi în lumea copywriting-ului. După ce am studiat copy timp de peste un deceniu, am învățat că puteți ignora în siguranță majoritatea acestora. În schimb, petreceți majoritatea timpului perfecționând titlurile.

Pentru a vă perfecționa la titluri, vă recomand cu căldură cartea Marile leaduri.

2. Scrieți ca și cum v-ați adresa unui prieten

O mulțime de oameni se blochează în privința „vocii” textului lor.

Capcana obișnuită este de a o face mult prea profesionistă și prea bănoasă. Dar acest lucru nu face decât să te rețină, chiar și într-un cadru foarte profesional.

Un truc mental pentru a trece peste asta este să te prefaci că îi scrii unui prieten apropiat.

Folosești un jargon de afaceri rigid și complicat atunci când discuți cu un prieten la un pahar de băutură? Nu! Renunță la toate aceste lucruri.

Fii simplu, fii direct, fii clar.

Suntem cu toții oameni, vrem să putem citi cu ușurință ceea ce avem în fața noastră.

Dacă doriți o măsură mai obiectivă, aduceți-vă scrisul la un nivel de citire de clasa a 4-a. Există o grămadă de măsuri de scriere, nu contează pe care o folosești. Pur și simplu coboară nivelul de citire.

O lectură ușoară înseamnă mai multă implicare. Iar în cazul copywriting-ului, asta înseamnă mai multe vânzări.

3. Folosiți formatul problemă/soluție

Veți întâlni nenumărate formule de copywriting, AIDA fiind cea dominantă. Aceasta înseamnă atenție, interes, dorință și acțiune. Există zeci de astfel de formule.

Adevărații copywriteri de clasă mondială le știu pe toate pe de rost. Mulți dintre ei își dezvoltă propriile formule pe care le preferă.

Poți ignora aceste lucruri.

Ori de câte ori nu sunt sigur de unde să încep copia, mă întorc la o formulă care este atât de simplă încât și o grădiniță și-o poate aminti:

  • Descrieți problema
  • Apoi prezentați produsul sau serviciul dvs. ca soluție

Aproape că sună prea ușor. Va fi textul tău la fel de bun ca al unui maestru copywriter? Nu. Va fi suficient de bun pentru a vă face totuși o grămadă de bani? Cu siguranță.

„Suficient de bun” te duce destul de departe în lumea copywriting-ului. Și, din moment ce majoritatea oamenilor sunt groaznici la copywriting, trebuie doar să fii peste medie pentru a ieși în evidență. Așa că păstrați-o simplă, folosiți combinația problemă și soluție.

4. Treceți de la nori la stradă

Am învățat acest lucru de la Ramit Sethi, probabil cel mai bun copywriter cu care voi lucra vreodată. A fost eroul meu de marketing atunci când am pornit în propria carieră și am avut norocul de a conduce departamentele sale de creștere și de produs timp de mai mulți ani.

Cu toții am auzit sfatul de copy de a „promova beneficiile, nu caracteristicile”. Nimeni nu vrea specificații despre caracteristici, ci vrea să știe cum îi va fi viața mai bună. Acest lucru este adevărat, dar duce la o greșeală a începătorului: beneficiile noastre devin prea înalte. Creșteți-vă afacerea! Găsiți dragostea! Slăbiți! Faceți mai mulți bani!

Pentru a rezolva acest lucru, duceți copia din nori pe stradă. Renunțați la textul cu aspirații nobile și fiți cu adevărat specific cu privire la modul în care se va schimba ziua cuiva.

Unul dintre exemplele mele preferate vine de la unul dintre produsele lui Ramit.

În timp ce lucram pentru el, am vândut un produs „cum să începi prima ta afacere”, numit Zero to Launch. A fost cel mai popular produs al nostru la acea vreme.

Există, de asemenea, tone de produse „începe o afacere” în acest spațiu. Și toate spun ceva de genul:

Începe afacerea visurilor tale și câștigă mai mulți bani!

Foarte generic. Mulți dintre noi își doresc asta, dar este greu să te entuziasmezi când copia este atât de vagă.

Textul de pe pagina de vânzări pentru Zero to Launch a început foarte diferit:

Captură de ecran a paginii de aterizare Zero to LaunchCaptură de ecran a paginii de destinație Zero to Launch

O copie atât de bună, se întâmplă multe aici.

Oamenii se simt înlănțuiți de locul de muncă. Dar nu este vorba doar de locul de muncă, ci și de calendarul lor și de necesitatea unui salariu continuu. Se poate simți sufocant. Acest titlu atinge toate aceste preocupări din lumea reală deodată.

Chiar mai bine, nu promite doar beneficiile unei afaceri care poate înlocui un loc de muncă. Promite o afacere care „te plătește pentru a trăi viața pe care ți-ai dorit-o întotdeauna”. Asta lovește atât de tare.

În altă parte pe pagina de vânzări, Ramit vorbește despre cum afacerea sa obține venituri în weekend-uri. Și cum poate bloca săptămâni în calendarul său în timp ce afacerea sa continuă să câștige bani. Sau cum se trezește adesea fără alarmă, își verifică telefonul și vede toate notificările de comenzi care au venit peste noapte.

Toate acestea sunt imagini extrem de puternice la care ne putem raporta imediat. Este specific și real. O vedem și ne spunem „Vreau asta”.

Așa că eliminați copia pufoasă din nori, faceți-o reală, coborând-o la nivelul străzii.

5. Furați structura pentru inspirație

Acesta este un alt truc pentru a pune lucrurile în mișcare atunci când te simți blocat.

Niciun copywriter nu inventează singur totul. Cu toții fură inspirație de oriunde o găsesc.

Cu siguranță nu susțin să copiați și să lipiți copia altcuiva. Furați structura și formulele, apoi adoptați propria copie pentru a vă potrivi. Fiecare copywriter maestru își construiește abilitățile copiindu-i pe cei mari. Ar trebui să faci și tu la fel.

Unele dintre locurile mele preferate pentru a găsi inspirație:

  • Copiați structuri de titluri din tabloide, People, Vogue sau de pe oricare dintre site-urile dvs. preferate de clickbait. Sunt maeștrii în redactarea titlurilor care știu cum să atragă oamenii.
  • Căutați pe Google fișiere de tip swipe copywriter. Un swipe file este o colecție de texte de mare succes pe care copywriterii le-au ascuns. Atunci când se blochează, îl pot răsfoi pentru inspirație. Există tone de site-uri care au compilat aceste lucruri, cum ar fi Swiped.co.
  • Ori de câte ori vedeți un anunț online care vă stârnește interesul, dați click și studiați textul. Dacă este foarte bun, faceți câteva capturi de ecran pentru propriul fișier.

Nu vă inspirați de la marile mărci precum Coca Cola sau Ford. Aceste mărci sunt atât de mari încât marketingul capătă o dinamică complet diferită. Concentrează-te pe lumea răspunsului direct, marketingul care face chirii doar dacă obține efectiv vânzări. Învățați de la cei care se bazează pe date, ei știu ce funcționează.

6. Folosiți un limbaj pe care îl folosesc clienții dvs.

Acesta este hack-ul rapid pentru a vă da seama de toată alegerea cuvintelor, de frazele exacte pe care le veți folosi în tot textul dvs.

Atunci când este făcut excepțional de bine, acest lucru îi va face pe potențialii tăi clienți să se gândească „cum naiba știe această persoană ce gândesc eu?”. Iar atunci când un prospect este atât de implicat în copy-ul tău, l-ai prins. Încă un mic imbold și va deveni client.

Cea mai bună parte este că nu trebuie să vă dați seama de la zero.

Este mult mai bine să furați cât mai multe fraze direct de la clienții dvs. Dacă nu ai clienți, găsește-i pe clienții concurenților tăi. Sau pe cei potențiali de pe piața dumneavoastră.

Ideea este că vrei să folosești exact cuvintele și frazele pe care le folosesc toți clienții tăi.

Surse testate și adevărate pentru a fura alegerea cuvintelor:

  • Sondajele clienților
  • Apeluri înregistrate de vânzări sau de asistență pentru clienți
  • Recenzii Amazon
  • Comentarii Reddit
  • Fire de socializare

Cercetați și începeți să căutați cuvintele și frazele care sunt folosite în mod repetat.

Un exemplu din perioada în care lucram în domeniul infoproductelor: exploram o mulțime de idei de produse diferite și ne făceam o idee despre principalele puncte de durere ale studenților noștri. O parte dintre ei se lansau în publicitatea pe Facebook la acea vreme. Am ars peste un milion de dolari pe propriile noastre reclame pe Facebook și nu le-am făcut niciodată profitabile. Știind asta, i-am întrebat de ce mai erau interesați de reclamele Facebook. Au spus că își doreau CU ADEVĂRAT capacitatea de a transforma 1 dolar în 2 dolari.

Aceasta este o frază incredibilă pentru o copie. Dacă am fi oferit un produs care să îi învețe pe oameni cum să facă reclame pe Facebook, m-aș fi asigurat că am folosit această frază peste tot: transformați 1 $ în 2 $. Atât de simplu și atât de puternic. Nu am mers niciodată în această direcție pentru că nu eram buni la asta. Dar acea frază mi-a rămas în minte chiar și ani mai târziu.

Căutați fraze puternice care sunt repetate de clienții dvs. Mai ales în jurul durerilor, temerilor și viselor lor. Apoi folosiți-le în propriul dvs. text.

7. Dacă nu funcționează, schimbați oferta

În timpul unei părți din perioada în care am lucrat la I Will Teach You to Be Rich, am condus departamentul de produse. Echipa mea a dezvoltat toate noile noastre infoproduse și am lucrat foarte îndeaproape cu echipa de copywriting pentru a poziționa aceste produse. Eram obsedați de fiecare detaliu al paginilor noastre de vânzare.

Din tot ce am încercat, un singur lucru a contat mai mult decât orice altceva. Dacă reușeam să facem acest lucru corect, am fi reușit cu ușurință să multiplicăm de 10 ori potențialul de venit al produsului. Dacă nu reușeam, nu ne recuperam niciodată costurile pe care le investisem.

Totul s-a redus la oferta de bază a produsului. Cei mai mulți specialiști în marketing se referă la acest lucru ca fiind poziționarea.

Care este marea promisiune pe care o face produsul tău și cum este poziționat față de concurență?

Este nevoie de o viață pentru a stăpâni acest lucru. Dar există un hack ușor pe care îl poți folosi întotdeauna.

Dacă ai pus o tonă de energie în copia ta și nu funcționează, schimbă viteza cu oferta ta. Nu schimbați lucruri mărunte, cum ar fi alegerea cuvintelor, ci schimbați întreaga ofertă.

Cu alte cuvinte, încearcă și greșește până când găsești o poziționare care funcționează.

Acest lucru funcționează atât la nivel de marketing, cât și la nivel de afaceri.

  • Marketing: dacă încercați să obțineți clienți prin oferirea unui PDF gratuit, oferiți un PDF complet diferit. Sau un webinar. Sau consultanță gratuită. Sau un audit gratuit. Înnebuniți și încercați ceva complet diferit.
  • Afaceri: dacă vânzările sunt lente, găsiți un alt produs pe care să îl oferiți. Sau un serviciu complet diferit. Sau căutați o piață țintă complet diferită.

Nu vă feriți de teste majore în jurul ofertei dumneavoastră. Așa reușești să pătrunzi și să iei avânt.

Am învățat acest lucru la începutul carierei mele. Imediat după terminarea facultății, am început să ofer servicii de optimizare a site-urilor web ca freelancer. Am trimis e-mailuri la rece la zeci de crescători de câini de primă clasă, oferindu-mă să îi ajut cu site-ul lor web și să le îmbunătățesc brandul. Am primit doar un singur răspuns călduț. Așa că am schimbat și am trimis e-mailuri la rece fiecărei săli de sport Crossfit din Colorado și am obținut instantaneu mai mulți clienți plătitori. Apoi am schimbat din nou și am oferit optimizarea conversiilor și marketingul de conținut pentru startup-urile SaaS, iar Neil Patel mi-a oferit un rol de marketing cu normă întreagă. Cariera mea a luat avânt.

Dacă doriți să aflați mai multe despre poziționare și oferte, vă recomand cu căldură aceste două cărți:

Aspecte ale copywriting-ului care mă obsedează astăzi

Meșteșugul copywriting-ului are o profunzime nebănuită.

Cărți greu de găsit care nu mai sunt tipărite, infoproduse legendare care nu mai sunt de vânzare, dosare de swipe-uri mitice care se transmit între prieteni.

Dacă vrei să devii un copywriter de excepție, poți cu ușurință să îți petreci o întreagă carieră în aceste lucruri. Și să faci o mulțime de bani pentru ca totul să merite. Redactorii de clasă mondială pot scoate bani serioși.

Eu nu am mers pe această cale.

În schimb, am decis să încep propria mea afacere media. În zilele noastre, când mă folosesc de copywriting, am nevoie ca acesta să conducă întreaga afacere. Nu doar o singură campanie de marketing. Așadar, ce părți ale copywriting-ului mi se mai par utile?

Întotdeauna mă întorc la acestea două:

  • Obsesia titlurilor
  • Faceți o ofertă corectă

Ori de câte ori încep să intru în panică și mi se pare că pereții se apropie, conduc naibii aceste două elemente. Niciodată nu au eșuat în a întoarce lucrurile în favoarea mea. Nu numai că îți îmbunătățesc marketingul, dar pun în mișcare întreaga afacere.

Sursa