8 trucuri ușoare pentru a avea un CV perfect pentru Call Center

8 trucuri ușoare pentru a avea un CV perfect pentru Call Center

Nu este ușor să îți diferențiezi CV-ul de cel al concurenței. Cei mai mulți candidați la un loc de muncă sunt respinși în prima rundă de selecție a aplicațiilor, iar doar 2 până la 3% dintre candidați primesc un telefon pentru interviu.

Așadar, ce modificări puteți face în CV-ul dumneavoastră pentru a vă crește șansele de a obține un loc de muncă într-un call center?

Există câteva elemente cheie pe care managerii de angajare vor să le vadă pentru a vă ajuta să treceți de prima rundă – indiferent dacă sunteți un veteran experimentat sau un începător.

Deoarece centrele de apeluri sunt roluri la nivel de începători, există de obicei mii de CV-uri pe care recrutorii trebuie să le treacă prin filtrul lor.

Drept urmare, aceștia petrec doar câteva secunde pentru a le analiza pe fiecare, ceea ce vă oferă un timp limitat pentru a le atrage atenția și pentru a le arăta că sunteți un candidat ideal pentru postul respectiv.

Acest lucru înseamnă că nu puteți pierde timpul cu o tonă de cuvinte introductive. Trebuie să comunicați instantaneu că sunteți un candidat solid.

Nu trebuie să construiți o tonă de relații sau să îi faceți să vă placă – trebuie doar ca managerul de angajare să se gândească: „Acesta este un candidat real, cu experiență reală, ar trebui să îl intervievăm”.

1. Scrieți un rezumat al profilului direct și relevant

Managerul de recrutare va trece direct peste numele și datele de contact și va ajunge direct la partea bună: rezumatul profilului tău.

De aceea, trebuie să vă asigurați că descrieți rapid ceea ce vă face să vă potriviți.

Treceți orice experiență în call center sau asistență clienți pe care o aveți în partea de sus a CV-ului. Săriți peste prezentările personale, pentru că managerul de angajare va sări peste asta oricum. Oferiți-i exact ceea ce caută: experiență relevantă.

Dacă nu aveți experiență directă, oferiți ceea ce aveți mai apropiat. Și poți lăsa joburile recente în afara listei dacă nu sunt relevante.

2. Folosiți verbe de acțiune

Verbele de acțiune sunt cuvinte dinamice pe care le puteți folosi pentru a vă evidenția abilitățile și experiența.

Deoarece managerii de angajare sunt inundați de aplicații, verbele de acțiune vă oferă o șansă mai bună de a le atrage atenția. Chiar mai bine dacă puteți urmări verbul de acțiune cu măsurători și exemple reale care să arate cum ați avut un impact pozitiv în ultimul dvs. rol în call center sau în serviciul clienți.

Câteva verbe de acțiune pe care le puteți folosi în CV-ul dumneavoastră pentru un post de call center includ:

  • A condus
  • Depășit
  • Vândut în plus
  • Rezolvat
  • Realizat
  • Câștigat

Nu scrieți lucruri de genul, „Excelent la asistență pentru clienți”. În schimb, oferiți date concrete care să arate cum ați rezolvat un anumit procent de întrebări ale clienților la primul lor apel sau cum ați condus compania în ceea ce privește vânzările suplimentare de produse.

3. Fă-ți CV-ul prietenos pentru ATS

Un ATS (Applicant Tracking System) este un software care scanează și organizează CV-urile pentru a accelera procesul de angajare.

Mai mulți manageri de angajare folosesc acest software decât oricând în zilele noastre. Acest lucru înseamnă că, dacă CV-ul dvs. nu se aliniază criteriilor ATS, este posibil să nu fie niciodată vizualizat de un om.

Deci, ce poți face pentru a te asigura că CV-ul tău este văzut?

Multe sisteme de urmărire a candidaților extrag și clasifică CV-urile pe baza cuvintelor-cheie care se potrivesc cu anunțul de angajare. Deoarece acest software poate citi doar CV-urile care respectă un format standard, ar trebui să le păstrați întotdeauna simple – nu folosiți fonturi fanteziste sau elemente de design ornamentate.

Printre modalitățile prin care vă puteți edita CV-ul pentru a corespunde cerințelor ATS se numără:

  • Folosiți cuvinte cheie. Terminologia dvs. trebuie să corespundă postului pentru care candidați. (Totuși, nu copiați cuvântul cu cuvântul descrierea postului. Există o cale de mijloc fericită aici).
  • Salvați-vă CV-ul ca fișier PDF. Unele sisteme de urmărire a candidaților nu pot citi documente HTML sau RTF.
  • Utilizați un font simplu cum ar fi Times New Roman, Calibri sau Ariel.
  • Evitați prea multe grafice și tabele. Este posibil ca sistemul să nu fie capabil să citească modelele mai complexe și, de asemenea, acestea dau un aspect dezordonat și neprofesionist CV-ului dumneavoastră.

4. Cuantificați-vă abilitățile

Am vorbit puțin mai sus despre măsurători, dar merită să repetăm: trebuie să îi oferiți managerului de angajare ceva cuantificabil pentru a-i arăta că merită să vorbiți cu el.

Procentele sau ratele indicatorilor de performanță evidențiază realizările dvs. și adaugă credibilitate CV-ului dvs. De asemenea, vă vor scoate în evidență, deoarece majoritatea candidaților nu vor oferi acest tip de date.

De exemplu, ați putea înlocui „Întrebări rezolvate ale clienților” cu „A rezolvat cel puțin 60 de solicitări ale clienților în medie pe zi, obținând un scor de satisfacție a clienților de 97%.”

În mod similar, puteți oferi indicii privind modul în care ați crescut gradul de retenție a clienților sau ați redus timpul mediu de gestionare a apelurilor.

De asemenea, puteți utiliza cifre financiare pentru a demonstra impactul pe care l-ați avut. De exemplu, menționați câtă creștere a veniturilor ați adus afacerii folosind strategii de upselling și cross-selling.

Acest lucru nu arată doar palmaresul și experiența dumneavoastră, ci și abilitățile dumneavoastră de rezolvare a problemelor într-un mod tangibil.

5. Menționați-vă anii de experiență

Rotația este o problemă cunoscută în centrele de apeluri și este costisitor să recrutezi continuu noi angajați. Managerii care fac angajări vor să se asigure că agenții pe care îi angajează nu vor pleca prea curând.

Anunțați recrutorii cât timp ați rămas în ultimul dvs. rol în call center. Menționând în CV-ul dvs. durata deținerii fiecărui loc de muncă, dacă a fost suficient de lungă, vă arată seriozitatea.

Consecvența la un loc de muncă nu transmite doar faptul că ai experiență, ci arată și angajamentul tău.

Declararea duratei locurilor de muncă anterioare vă va oferi, de asemenea, un avantaj față de concurenții cu mai puțină experiență.

6. Elimină prostiile și personalizează-ți CV-ul

S-ar putea să credeți că este o idee bună să vă umpleți CV-ul cu o tonă de cuvinte la modă și informații suplimentare, cum ar fi abilități și hobby-uri aleatorii. Dar nu este așa. În cel mai bun caz, managerul care face angajările trece peste. În cel mai rău caz, îl enervează suficient de tare încât să se uite o singură dată la CV-ul dumneavoastră și să îl adauge la grămada de respinse.

În schimb, includeți doar certificările sau calificările care sunt relevante pentru postul respectiv. În mod similar, menționați doar competențele soft și hard skills care se aliniază cu descrierea postului.

Acest lucru înseamnă că probabil va trebui să vă personalizați CV-ul pentru fiecare post la care candidați. S-ar putea să nu vă placă, dar dacă acordați 10 sau 15 minute în plus pentru a vă ajusta CV-ul pentru postul respectiv, veți intra mult mai repede pe ușă decât să trimiteți același CV la 100 de companii diferite.

Statisticile susțin și ele acest lucru. Un studiu recent sondaj Glassdoor a constatat că 63% dintre angajatori preferă CV-urile personalizate în funcție de rolul pentru care au fost trimise. De asemenea, 83% spun că că este mai probabil să angajeze persoane care trimit CV-uri personalizate.

7. Scrieți o scrisoare de intenție care să însoțească CV-ul

Unii manageri de angajare vor citi scrisoarea de intenție. Alții nu o vor citi. Dar merită să vă faceți timp să scrieți una, chiar dacă este vorba doar de câteva paragrafe.

O scrisoare de intenție bine scrisă vă completează CV-ul și vă oferă ocazia de a vă demonstra abilitățile de comunicare.

De asemenea, vă oferă spațiul necesar pentru a:

  • Să vă arătați interesul sincer de a lucra cu call center-ul.
  • Precizați calificările dumneavoastră.
  • Oferiți o perspectivă mai profundă asupra oricăror indicatori relevanți pentru call center pe care i-ați obținut.

Pe lângă faptul că vă oferă mai multă putere de a vă personaliza candidatura, o scrisoare de intenție sugerează, de asemenea, că v-ați documentat asupra companiei. Așadar, asigurați-vă că personalizați scrisoarea de intenție în funcție de rolul pentru care candidați.

Unul Sondaj ResumeLab a constatat că 83% dintre managerii de angajare consideră că scrisorile de intenție sunt importante. Același procent a mai spus că candidații pot câștiga un interviu dacă scrisoarea de intenție este impresionantă, chiar dacă CV-ul lor nu este.

Ultimul lucru – nu folosiți inteligența artificială pentru a vă scrie scrisoarea de intenție. Managerii de recrutare pot simți o scrisoare de intenție generată de AI în câteva secunde datorită faptului că aceleași cuvinte și propoziții sunt folosite la nesfârșit. Nu va face altceva decât să vă trimită CV-ul în teancul de respingere, alături de alte sute de scrisori scrise de AI.

8. Includeți în partea de sus cea mai relevantă experiență a dvs.

După nume, informații de contact și rezumat, încercați să aveți orice experiență de asistență clienți în partea de sus a CV-ului.

Pentru aceasta, puteți urma formatul cronologic invers, cu excepția cazului în care ați schimbat domeniile între timp.

Ordinea cronologică inversă nu numai că este cea mai populară și cea mai comună, dar vă permite, de asemenea, să vă prezentați mai întâi cea mai recentă experiență.

Acest lucru facilitează parcurgerea și, de asemenea, îi oferă managerului care face angajările o imagine de ansamblu a evoluției carierei dumneavoastră.

Cu toate acestea, optați pentru formatul hibrid dacă:

  • Ați făcut o pauză lungă între cariera în domeniul serviciilor pentru clienți
  • Sau cel mai recent loc de muncă al dvs. nu reflectă experiența relevantă

Pentru a vă oferi o idee și mai clară despre cum arată un CV bun pentru call center, iată un exemplu din care puteți lua o pagină:

Exemplu de CV pentru un call centerExemplu de CV pentru un call center

Acest CV de reprezentant call center urmează o ordine cronologică inversă pentru a enumera experiența candidatului. De asemenea, abordează educația și abilitățile sale, astfel încât potențialii angajatori să aibă o privire rapidă dacă sunt interesați.

Dar și mai important, acest exemplu de CV folosește cuvinte de acțiune, dezvăluie indicatorii de performanță și are, de asemenea, un rezumat clar al candidatului. Nu există o tonă de pufuleți și nu pierd timpul cu lucruri precum hobby-urile și experiența de muncă din liceu.

Este, de asemenea, atrăgător din punct de vedere vizual, cu:

  • Un design de bază
  • Doar suficient spațiu alb
  • Un font simplu
  • Culori de text contrastante pentru a face textul ușor de citit

Un alt sfat rapid pe care îl puteți prelua din acest exemplu: nu menționează doar numele și datele de contact ale candidatului, ci și hyperlinkuri către LinkedIn. Dacă managerul de angajare vă place cu adevărat, s-ar putea să dea click pe el.

Sursa