Puține rânduri de text pot duce traficul de pe site-ul dvs. la noi înălțimi așa cum o pot face meta descrierile.
Cu o lungime maximă de 160 de caractere, meta descrierile sunt atribute HTML concisă care rezumă conținutul unei pagini de site web atunci când aceasta apare în rezultatele căutărilor și în alte formate partajabile.
Înainte de a afișa rezultatele căutării, Google trebuie să parcurgă conținutul de pe site-ul dvs. Acesta examinează metaetichetele – care includ de obicei o metadescriere – pentru a afișa o previzualizare a conținutului de pe propriul site. În cele din urmă, aceste descrieri apar sub titlul paginii în rezultatele căutării pentru a le oferi utilizatorilor o previzualizare a ceea ce îi așteaptă atunci când fac clic pe un link.


Din punct de vedere tehnic, meta-descrierile nu au un impact direct asupra clasamentului de optimizare a motoarelor de căutare (SEO), dar au capacitatea de a influența decizia unui utilizator de a face clic pe un link către paginile dvs. Dacă sunt bine realizate, ele acționează ca un teaser al conținutului, scopului și relevanței paginii. Numai acest lucru poate crește traficul pe site și poate îmbunătăți SEO prin creșterea autorității site-ului dvs.
Ce face o meta descriere bună?
Când vă uitați la prima pagină de rezultate ale căutărilor pentru majoritatea interogărilor, veți constata că multe meta descrieri au fost elaborate cu atenție pentru a lua în considerare următorii factori:
- Lungimea: Google limitează numărul de caractere ale meta descrierii pe care le afișează la 160. Meta-descrierile dvs. ar trebui să se încadreze în această limită – sau să aibă un motiv convingător pentru a depăși această limită.
- Relevanță: Metadescrierea trebuie să se alinieze cu conținutul paginii țintă, să completeze titlul și să includă cuvinte cheie esențiale.
- Propunerea de valoare: Enunțați în mod clar beneficiile pe care vizitatorii dvs. le vor obține în urma vizitării paginii.
- Apel la acțiune: Deoarece obiectivul dvs. este de a atrage traficul de click-uri, descrierea trebuie să încurajeze utilizatorii să acționeze și să viziteze pagina.
- Claritate: Folosiți un limbaj clar și direct, astfel încât oricine să poată înțelege conținutul și scopul paginii. Evitați cu orice preț jargonul complex.
- Implicare: Folosiți un limbaj convingător care să capteze atenția și să stârnească curiozitatea.
- Consistența mărcii: Meta descrierile ar trebui să se alinieze cu vocea și mesajele mărcii dvs.
Notă: Chiar dacă adăugați meta descrieri care bifează toate căsuțele, Google ar putea decide să afișeze în previzualizări și alte texte din paginile site-ului dvs. Deși acest lucru poate fi frustrant și dezamăgitor, ar trebui să vă străduiți totuși să aveți meta descrieri convingătoare în cazul în care Google începe să le folosească mai târziu.
12 exemple de meta descrieri din rezultatele de pe pagina 1
1. Wrike
- Termen de căutare: „agile software development”
- Titlu: Ciclul de viață pentru dezvoltarea agilă a software-ului
- Meta Descriere: The Dezvoltarea agilă a software-ului ciclul de viață este o serie structurată de etape prin care trece un produs pe măsură ce se deplasează de la început la sfârșit. Acesta conține șase (155/160)
- Wrike este o platformă de gestionare a muncii, așa că ar vrea să se claseze foarte bine în căutările pentru gestionarea agilă a proiectelor.
- O utilizare excelentă a unui limbaj simplu. Nu există cuvinte necunoscute aici care ar speria pe cineva care încearcă să învețe. Alte meta-descrieri, mai slab clasate, introduc jargon (DevOps, SDLC) și alte cuvinte complexe.
- Descrierea oferă doar suficiente informații despre cei șase pași pentru a o transforma într-un teaser care ar putea crește rata de click.
2. Pământul Trekkers
- Termen de căutare: „travel inspiration”
- Titlu: Inspirație de călătorie
- Meta Descriere: Aveți nevoie de niște inspirație de călătorie? Găsiți destinația perfectă de vacanță sau de concediu cu aceste idei de călătorie și destinații de pe lista de dorințe. (138/160)
- Earth Trekkers este un blog de călătorii, așa că o poziționare ridicată pentru un cuvânt cheie precum inspirație de călătorie ar fi o prioritate pentru a atrage publicul său țintă de entuziaști de călătorie.
- Descrierea folosește un limbaj simplu și este suficient de scurtă pentru a se încadra confortabil în limita de 160 de caractere.
- Folosește o întrebare la început ca un CTA atrăgător. Răspunsul pentru oricine caută acest termen va fi probabil un da. Acest lucru va ajuta la stimularea traficului de click-uri.
- Descrierea folosește un limbaj clar și concis care promite să ajute utilizatorii să găsească destinația perfectă de vacanță sau de concediu – astfel încât aceștia să știe pe ce dau clic.
3. EatingWell
- Termen de căutare: „rețete sănătoase de smoothie”
- Titlu: Rețete sănătoase de smoothie
- Meta Descriere: Găsiți sănătos, delicioase smoothie rețete inclusiv smoothie-uri de căpșuni, tropicale și alte fructe, smoothie-uri verzi și smoothie-uri cu proteine. Rețete mai sănătoase (155/160)
- Fiind o revistă care se ocupă de alimentație, nutriție și sustenabilitate, este de înțeles că EatingWell ar dori să se claseze bine pentru căutările despre rețete de smoothie-uri sănătoase – acestea sunt preferate de entuziaștii sănătății de pretutindeni.
- Această descriere își arată imediat relevanța pentru utilizatorii motoarelor de căutare prin includerea cuvântului cheie aproape de început.
- Meta-descrierea arată clar ce se pot aștepta utilizatorii să găsească pe pagină, oferind exemple specifice de tipuri de rețete de smoothie pe care le prezintă.
- Ei fac apel la publicul lor țintă prin sublinierea beneficiilor smoothie-urilor lor, folosind termeni precum „sănătos” și „delicios”.
4. Emotiv
- Termen de căutare: „sfaturi de marketing digital”
- Titlu: 11 sfaturi esențiale de marketing digital
- Meta Descriere: 11 Top Sfaturi de marketing digital – 1. Înțelege-ți clientul – 2. Creați un conținut convingător – 3. Optimizează-ți în mod regulat site-ul pentru SEO și conversii – 4. Construiți un (164/160)
- Emotive este o platformă de marketing digital, așa că clasarea pe primul loc pentru un termen de căutare precum „sfaturi de marketing digital” ar atrage potențiali clienți care caută ajutor cu marketingul digital.
- Deși această descriere depășește limita de caractere, este totuși o descriere concisă care îi permite utilizatorului să știe ce fel de sfaturi de marketing digital se poate aștepta să găsească.
- Folosirea verbelor de acțiune face ca descrierea să fie atrăgătoare și să încurajeze clicurile. Includerea numerelor ajută, de asemenea, la atragerea atenției și sugerează că cititorii vor găsi conținutul structurat într-un format ușor de digerat.


5. Merill Lynch
- Termen de căutare: „instrumente de planificare financiară”
- Titlu: Instrumente, calculatoare și resurse de planificare financiară
- Meta Descriere: Explorați site-ul nostru instrumente de planificare financiară, calculatoare și resurse pentru a vă ajuta să vă mențineți pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele financiare și să vă planificați viitorul. (141/160)
- În calitate de bancă și companie de servicii financiare, este logic ca Merrill Lynch să se adreseze utilizatorilor care caută instrumente de planificare financiară.
- Această metadescriere se aliniază direct cu titlul, astfel încât utilizatorii care caută instrumente de planificare financiară vor găsi această combinație foarte relevantă pentru nevoile lor.
- De asemenea, include o propunere de valoare clară cu privire la ceea ce vor obține utilizatorii prin vizitarea paginii – asistență pentru a rămâne pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele financiare și planificarea pentru viitor.
- Chiar dacă utilizatorii nu dau clic pe link, descrierea asociază și mai mult marca Merrill Lynch ca fiind locul potrivit pentru ca oamenii să își îndeplinească planificarea și nevoile financiare. Acest lucru creează încredere și credibilitate.
6. TopResume
- Termen de căutare: „servicii de redactare CV”
- Titlu: Serviciul de redactare a CV-urilor profesionale
- Meta Descriere: Căutați profesioniști ajutor CV? Redactorii experți în CV-uri de la TopResume vă pot ajuta să construiți un CV care să obțină mai multe interviuri, garantat. (139/160)
- Misiunea TopResume este de a ajuta oamenii să găsească mai repede un loc de muncă. Redactarea de CV-uri este unul dintre serviciile lor, așa că vor să se claseze sus în căutările pentru aceste cuvinte cheie exacte.
- Această descriere se încadrează bine în limita de 160 de caractere, comunicând în același timp toate informațiile relevante pe care oamenii trebuie să le știe despre ceea ce se află în interior.
- Prezintă o propunere de valoare clară – scriitori de CV-uri experți care îi pot ajuta să obțină mai multe interviuri. De asemenea, include o garanție care sporește încrederea clienților.
- CTA este implicită, dar eficientă, promițând utilizatorilor că vor găsi o soluție la problema lor (aka obținerea mai multor interviuri) vizitând site-ul.
7. Atenție la
- Termen de căutare: „cum să meditezi”
- Titlu: Învățați cum să meditați: Un ghid conștient …
- Meta Descriere: Meditație este ceva ce toată lumea poate face, iată cum. – 1) Luați loc. Găsește un loc în care să te așezi și care să ți se pară calm și liniștit. – 2) Stabiliți o limită de timp – 3) Observați (156/160)
- Fiind o revistă care se referă exclusiv la mindfulness și meditație, Mindful ar vrea să se claseze foarte bine în rezultatele căutărilor pentru persoanele care vor să învețe cum să se apuce de ea.
- Această descriere folosește un limbaj simplu și direct, ceea ce o face accesibilă unui public larg, inclusiv persoanelor care ar putea fi complet novice în materie de meditație.
- Prin faptul că începe cu afirmația „meditația este ceva ce toată lumea poate face, iată cum”, descrierea îl implică direct pe cititor, creând un sentiment de incluziune și încurajare.
- Aceasta include conținut acționabil sub forma unor pași practici pe care utilizatorii îi pot urma. În acest proces, îi lasă pe oameni să știe că pagina poate satisface nevoile lor de căutare.
8. Cambridge în culori
- Termen de căutare: „tutoriale de fotografie digitală”
- Titlu: Tutoriale de fotografie digitală
- Meta Descriere: Învață cum să faci și să editezi digital fotografii folosind imagini tutoriale care pun accentul pe concept în detrimentul procedurii, independent de specificul digital aparat foto sau obiectiv. (157/160)
- Cambridge in Colour se autointitulează o comunitate de învățare pentru fotografi, așa că o bună poziționare pentru termenii de fotografie digitală este un bun simț comercial.
- Textul comunică în mod clar relevanța conținutului pentru utilizator. Aceștia se pot aștepta să găsească tutoriale pentru realizarea și editarea fotografiilor după ce fac clic.
- Această metadescriere include, de asemenea, un punct de vânzare unic (USP), care pune accentul pe conținut în detrimentul procedurii. Cititorul știe imediat că se poate aștepta la o experiență de învățare aprofundată și holistică.
- Prin menționarea faptului că tutorialele nu depind de un anumit aparat foto sau obiectiv, metadescrierea este mai atrăgătoare pentru fotografii cu toate tipurile de echipamente. Acest lucru face ca rezultatele căutării să atragă un public mai larg.
9. Wellness Mama
- Termen de căutare: „produse de înfrumusețare DIY”
- Titlu: 7 produse de înfrumusețare DIY simple pe care să le faci acasă
- Meta Descriere: 7 produse de înfrumusețare DIY simple de făcut acasă – 1. Deodorant – 2. Machiaj – 3. Loțiune – 4. Spray de păr cu sare de mare – 5. Șampon uscat – 6. Exfoliante de corp – 7. Spălare de față/ (158/160)
- Această descriere se află chiar la limita de caractere, oferind Wellness Mama spațiul maxim posibil pentru o meta descriere.
- Toate cele șapte produse din articol se află în descriere, ceea ce le permite utilizatorilor să știe exact ce vor găsi atunci când navighează pe pagină.
- Prin menționarea diverselor produse de înfrumusețare incluse – de la deodorant la gel de față – această descriere face conținutul atractiv pentru un public mai larg decât pentru cei care caută doar un singur articol.
- Folosirea numerelor în descriere oferă o abordare structurată, astfel încât utilizatorii știu că vor putea naviga cu ușurință odată ce ajung pe pagină.


10. Duolingo
- Termen de căutare: „learn languages online”
- Titlu: Duolingo – Cel mai bun mod din lume de a învăța o limbă străină
- Meta Descriere: Cu aplicația noastră gratuită pentru mobil sau web și câteva minute pe zi, toată lumea poate Duolingo. Învățați 30+ limbi străine online cu lecții de dimensiuni reduse bazate pe știință. (147/160)
- Obținerea unei poziții înalte în clasament pentru un termen precum „învață limbi străine online” este un lucru de la sine înțeles pentru o aplicație precum Duolingo, care face din învățarea online a limbilor străine un joc.
- Această descriere se aliniază perfect cu termenul de căutare, ceea ce o face foarte relevantă pentru utilizatorii care caută platforme de învățare a limbilor online.
- Doar citind metadescrierea, utilizatorii pot înțelege clar la ce să se aștepte de la aplicație – posibilitatea de a învăța peste 30 de limbi străine prin lecții minuscule.
- Cu fraze precum „cel mai bun mod din lume de a învăța o limbă” și „bazat pe știință”, Duolingo își folosește metadescrierea pentru a stabili imediat credibilitatea.
11. Miracle-Gro
- Termen de căutare: „sfaturi de grădinărit pentru începători”
- Titlu: 10 sfaturi de top pentru începători în materie de grădinărit
- Meta Descriere: Începeți cu un sol grozav. … Atunci când începeți un grădină, unul dintre sfaturile de top este acela de a investi într-un sol bogat în nutrienți și bine drenat. Realizați acest lucru doar (162/160)
- Miracle-Gro se ocupă de soluri, alimente pentru plante și alte produse legate de grădină. Conținutul pe care îl creează atrage persoanele interesate de grădinărit, așa că nu este de mirare că se află în topul pentru sfaturi pentru începători.
- A începe cu primul sfat este o modalitate excelentă de a previzualiza articolul și de a atrage imediat oamenii cu conținutul. De asemenea, merită subliniat faptul că descrierea vorbește în mod convenabil direct despre principala propunere de valoare a Miracle-Gro – îmbunătățirea sănătății solului.
- Descrierea se adresează direct publicului țintă al grădinarilor începători. Acest lucru arată relevanță și încurajează clicurile.
- Descrierea depășește cu puțin limita de caractere. Dar include o propoziție completă urmată de câteva cuvinte care să sugereze restul conținutului.
12. HGTV
- Termen de căutare: „Proiecte DIY de îmbunătățire a locuinței”
- Titlu: 50 de proiecte DIY de îmbunătățire a casei pe care să le abordați în acest weekend
- Meta Descriere: 50 DIY Proiecte de îmbunătățire a casei de rezolvat în acest weekend – Vopsirea ușii de la intrare – Uși clasice de cărucior (la prețuri ieftine) – Instalarea unui perete de accent Shiplap – Setarea (160/160)
- Fiind un canal de televiziune cu programe axate pe tot ceea ce ține de casă și grădină, o bună poziționare pentru o interogare de căutare precum „DIY home improvement projects” va ajuta la atragerea publicului HGTV.
- Titlul și descrierea fac aluzie la valoarea masivă și la varietatea pe care oamenii le vor găsi în interior – 50 de proiecte diferite.
- De asemenea, se specifică faptul că proiectele sunt suficient de simple pentru a fi finalizate într-un weekend, ceea ce stabilește așteptări și arată utilizatorilor că conținutul va fi relevant pentru nevoile lor.
- Descrierea oferă exemple specifice ale tipurilor de proiecte incluse și se încheie brusc cu un cliffhanger pentru a încuraja click-urile.